czwartek, 21 stycznia 2016

Poszalałam czyli ostatnie zakupy książkowe ;) (część II)

Tym razem długich wstępów nie będzie przechodzę od razu do sedna ;)

 
1. Lucy Maud Montgomery, Kilmeny ze Starego Sadu, Wydawnictwo Literackie, Kraków, 2009
W międzyczasie jak post powstawał, jakoś tak niechcący ją przeczytałam ;)
 
 
1. Agnieszka Urbańska, Nie taki smok straszny, Skrzat, Kraków, 2015
Lubię wszystko co traktuje o smokach. Postanowiłam więc zapoznać się i z tą książeczką.

2. Andrzej Pilipiuk, Sowie Zwierciadło, Fabryka Słów, Lublin, 2015
Książka jest częścią cyklu „Oko Jelenia”. Czytałam poprzednie części dlatego skusiłam się na kolejną.

3. Ewa Grocholska, Paryska podróż, Prószyński i S-ka, Warszawa, 2014
Kolejna część po „Paryskiej pokojówce” i „ Paryskim spadku”.  Chciałam poznać dalsze losy bohaterek.

4. Katarzyna Zyskowska-Ignaciak, Nie lubię kotów, Wydawnictwo Nasza Księgarnia, Warszawa, 2014
Autorka podbiła moje serce zbeletryzowaną biografią Krzysztofa Kamila Baczyńskiego. Ale i reszta jej powieści bardzo przypadła mi do gustu więc nie zastanawiałam się zbyt długo.

5. Izabela Sowa, Agrafka, Nasza Księgarnia, Warszawa, 2009
Przeczytałam kilka powieść Izabeli Sowy, chciałam zobaczyć jak spisała się tworząc powieść dla młodzieży.

6. Magdalena Kordel , Wymarzony dom, Znak, Kraków, 2014
Nie miałam okazji (jeszcze) przeczytać żadnej książki pani Kordel. Stwierdziłam, że zacznę akurat od tej, bo jest to pierwsza część nowego cyklu „Malownicze”.

7. Filip Springer, 13 pięter, Czarne, Wołowiec, 2015
Bardzo mi się podobały dwie poprzednie książki – albumy: „Źle urodzone. Reportaże o architekturze PRL” i „Wanna z kolumnadą. Reportaże o polskiej przestrzeni”. A do tego zachęcił mnie opis książki.

8. Lucy Maud Montgomery, Ania z Avonlea, Skrzat, Kraków, 2013
Chyba nie muszę się za bardzo rozpisywać. Po prostu seria o Ani to jedna z moich ulubionych.

9. Lucy Maud Montgomery, Ania z Zielonego Wzgórza, Skrzat, Kraków, 2014
Nowe tłumaczenie, ilustracje a chyba przede wszystkim wpisy na blogu Kierunek Avonlea (a z pewnością wpis o oczekiwaniu na nowe wydanie „Ani z Zielonego Wzgórza”) zachęciły mnie do nabycia własnego egzemplarza.
 
 
1. Krystyna Siesicka, Trzynasty miesiąc poziomkowy, Akapit Press, Łódź, 2014
Bardzo lubiłam czytać książki Krystyny Siesickiej, a tej nie znam (a przynajmniej tak mi się wydaje;))

2. Małgorzata Musierowicz, Całuski pani Darling, Akapit Press, Łódź, 2003
Książki Małgorzaty Musierowicz darzę ogromnym uczuciem. Wszystkie książki dodam. Dlatego też nie mogło zabraknąć żadnej w mojej biblioteczce i od razu trzy trafiły do niej.

3. Małgorzata Musierowicz, Hihopter, Akapit Press, Łódź, 2011

4. Małgorzata Musierowicz, Musierowicz dla zakochanych, Akapit Press, Łódź, 2008

Po dokonaniu tych szalonych zakupów książkowych kolejnym krokiem było dokonanie selekcji i zdecydowanie ile książek i które zabiorę ze sobą do Hiszpanii. Był to bardzo trudny wybór, ale udało się i w jednym z kolejnych wpisów pojawią się te, które ostatecznie trafiły do walizki.
 
 
Zdjęcia i teksty są moją własnością i nie zezwalam na ich kopiowanie bez mojej zgody./ The photos and texts are my propriety and I don’t allow to copy them without my permission.


1 komentarz :

  1. I ja kocham szaleć w księgarniach internetowych chociaż bardziej w antykwariatach, bo tam super tanio można literaturę z ubiegłego wieku nabywać.
    Na Musierowicz stałam się chyba za stara stąd ominęła mnie a Siesicką znam z młodości..i tylko z książek dla młodzieży. Ale chętnie bym przeczytała coś z jej późniejszej twórczości...tu się biblioteka kłania w pas
    Ania widzę ciekawie wydana. Ja hołubię swoje stare wydanie.

    Musze zawrzeć znajomość z Panią Kordel....jeszcze nie trafiłam na jej książki w swojej bibliotece.

    Stosiki, nawet cudze, zawsze cieszą oczy książkoholika...

    Pozdrawiam zimowo....

    OdpowiedzUsuń