wtorek, 19 kwietnia 2016

Boquerones rebozados czyli panierowane sardele

Po raz pierwszy miałam okazję spróbować smażonych sardeli („boquerones fritos”), a nie panierowanych, pojawiających w poście, w Kadyksie, w popularnej restauracji Las Flores II. Bardzo mi posmakowały i wydawało mi się, że nie powinny być zbyt trudne do przygotowania w warunkach domowych. I nie pomyliłam się ;) Przeglądając książkę kucharską „Un viaje por la cocina andaluza” (kolejne moje radosne tłumaczenie: „Podróż po andaluzyjskiej kuchni”), którą kupiłam prawie trzy lata temu, jeszcze jak mieszkaliśmy w Madrycie, natknęłam się na przepis na „panierowane sardele” („Boquerones rebozados”) nie były to wprawdzie moje „boquerones fritos” ale i tak zdecydowałam się wypróbować przepis.

Obra colectiva, Un viaje por la cocina andaluza, Tikal, Madrid, 2013

Książka jest sporych rozmiarów (A4) i trochę waży, ale jest bardzo ładnie wydana i przepisy nie zawierają udziwnionych składników. Przyznaję, że irytuje mnie dosyć mocno jak do jakiegoś, wydawałoby się prostego przepisu autorzy dorzucą jeden czy dwa „egzotyczne” (i przez to trudno dostępne) składniki. Dlatego zawsze przed zakupieniem książki kucharskiej przeglądam kilka przepisów żeby się upewnić, że składniki użyte do przygotowania potraw są łatwo dostępne.
 
Przepisu nie tłumaczyłam słowo w słowo. Jest to raczej moja interpretacja ;)
 
Ingrendientes. Składniki.
 
Składniki:
• świeże sardele (na porcję dla dwóch osób kupuję 25 – 30 dkg)
• mąka
• jajko
• sól
• oliwa do smażenia
• cytryna
Przygotowanie:
1. Sardele dokładnie oczyścić: usunąć głowę i wnętrzności, wyciągnąć kręgosłup. Dokładnie opłukać pod strumieniem zimnej wody.
2. Ryby osuszyć papierowym ręcznikiem. Posolić i obtoczyć w mące.
 
Boquerones enharinados. Sardele obtoczone w mące.
 
3. Jajko ubić i obtoczyć w nim umączone sardele.
4. Oliwę rozgrzać na patelni i usmażyć ryby na złoto z obydwu stron.
5. Usmażone wyjąć na talerz wyłożony ręcznikiem papierowym. Dzięki temu wchłonie się nadmiar oliwy.
6. Przełożyć na „talerz właściwy” i spożyć ze smakiem skrapiając odrobiną soku z cytryny.
 
Boquerones rebozados. Panierowane sardele.
 
 
Zdjęcia i teksty są moją własnością i nie zezwalam na ich kopiowanie bez mojej zgody./ The photos and texts are my propriety and I don’t allow to copy them without my permission.


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz