niedziela, 28 maja 2017

Filip Springer – „Wanna z kolumnadą. Reportaże o polskiej przestrzeni”

„Wanna z kolumnadą” wyczekała się na półce dosyć długo, to pierwsza książka Filipa Springera, którą przeczytałam. Ale z pewnością nie będzie ostatnią!

Książka jest rewelacyjna ale niestety również bardzo przygnębiająca.

Filip Springer, Wanna z kolumnadą. Reportaże o polskiej przestrzeni, Wydawnictwo Czarne, Wołowiec, 2013

Książka (czego można się domyślić po drugiej części tytułu) to zbiór reportaży o polskiej przestrzeni. Jej lektura potwierdziła niestety jedynie to co widzę na co dzień. Chaos i brak spójności w aranżowaniu przestrzeni w miastach. Z książki dowiedziałam się kilku nowych rzeczy jak np. to,  że większość reklam i „karteluszek” z ofertami usług powywieszanych na latarniach i przystankach to samowolka. To co tak razi w oczy, po prostu nie powinno tam być.

Wg mnie najbardziej smutny jest rozdział zatytułowany „Nad rzekę”, Springer opisuje w nim morderstwa dokonane na rzekach, które płynęły przez miasta. Niestety każde polskie miasto ma taką niechlubną historię: Poznań, Wrocław, Łódź, Katowice itd.

„Wannę z kolumnadą” można przeczytać rozdział po rozdziale ale równie dobrze można wybrać rozdziały, które wydają się interesujące i od nich zacząć lekturę książki.
 
 
Zdjęcia i teksty są moją własnością i nie zezwalam na ich kopiowanie bez mojej zgody./ The photos and texts are my propriety and I don’t allow to copy them without my permission.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz