środa, 24 maja 2017

Katarzyna Zyskowska-Ignaciak – „Zanim. Opowieść (o Marii Skłodowskiej), która kończy się tam, gdzie wszystkie inne się zaczynają”

Katarzyna Zyskowska znajduje się w niewielkiej grupie polskich autorek, których książki czytam w miarę jak się pojawiają. Przeczytałam już prawie wszystkie, które wyszły spod jej pióra. A te, które ostały się na półce z nieprzeczytanymi książkami zamierzam wkrótce nadrobić.

Katarzyna Zyskowska-Ignaciak, Zanim. Opowieść (o Marii Skłodowskiej), która kończy się tam, gdzie wszystkie inne się zaczynają, Warszawa, Wydawnictwo MG, 2016
 
Katarzyna Zyskowka-Ignaciak nie zawiodła, jak zwykle zresztą.  Od książki trudno mi się było oderwać, pomimo tego, że osoba Marii Curie-Skłodowskiej jakoś nigdy specjalnie mnie nie interesowała.
 
Autorka zaznacza, że jej powieść nie powinna być traktowana jako biografia Marii Skłodowskiej, bo jest jedynie fikcją literacką, osnutą na faktach ale jednak fikcją. Fakty z życia Manii Skłodowskiej zostały  interesująco ubrane w słowa.  Jestem pod ogromnym wrażeniem poszukiwań jakie musiała przeprowadziła Katarzyna Zyskowska przygotowując się do napisania tej książki. Co więcej zachęciła mnie do poszukiwania informacji na temat Marii Skłodowskiej na własną rękę!
 
Od czasu do czasu pojawiał się na mej twarzy nieco „głupawy” uśmiech a to dlatego, że momentami książka chcąc nie chcąc przywoływała mi na myśl „Nad Niemnem” a wpływał na to „globus”, na który zapadała chlebodawczyni Manii Skłodowskiej ;)
 
 
Zdjęcia i teksty są moją własnością i nie zezwalam na ich kopiowanie bez mojej zgody./ The photos and texts are my propriety and I don’t allow to copy them without my permission.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz