niedziela, 27 sierpnia 2017

Orzeźwiająca lemoniada ogórkowa

Czas upałów w Polsce mamy już chyba za sobą (co, przyznaję, niezbyt mnie martwi, bo za upałami i tak nie przepadam) ale i tak podzielę się przepisem na lemoniadę ogórkową. Do jej przygotowania zainspirował mnie artykuł, na który natknęłam się w jednym z numerów „Mojego gotowania” (Łukasik Paweł, Targosz Grzegorz, Sezon ogórkowy, „Moje gotowanie” 2017, nr 5, s. 76-81, s. 77).

 
Potrzebujmy zaledwie jednego ogórka (na zdjęciach pojawia się wprawdzie półtora, ale lepiej przyjąć proporcje na dwie limonki jeden ogórek), dwóch limonek i sporej ilości lodu.

 
Łukasik Paweł, Targosz Grzegorz, Sezon ogórkowy, „Moje gotowanie” 2017, nr 5, s. 76-81, s. 77
 
Ingredientes. Składniki.
 
Składniki:
• 1 ogórek
• 2 limonki
• sporo lodu
• woda
 
Przygotowanie:
1. Ogórek i limonki dokładnie umyć i osuszyć papierowym ręcznikiem.
2. Wszystko pokroić w plasterki. Następnie przełożyć do dzbanka, dodać lód i wymieszać.
3. Zalać wodą i odstawić na 15 minut. Dzbanek można wstawić do lodówki, żeby lemoniada pozostała chłodna.
 
 
Przepis polubiłam za to, że nie jest skomplikowany. Lemoniada jest orzeźwiająca a do tego nie ma w niej ani grama cukru (!).
 
I lemoniada gotowa!
 
 
Zdjęcia i teksty są moją własnością i nie zezwalam na ich kopiowanie bez mojej zgody. / The photos and texts are my propriety and I don’t allow to copy them without my permission. 

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz