sobota, 11 listopada 2017

Joaquín González Dorao – “Cádiz en 360°”

Kadyks (hiszp. Cádiz) to moje ulubione hiszpańskie miasto. Pewnie nie miałabym okazji tak dobrze go poznać, gdyby nie to, że jest to rodzinne miasto mojego Męża. Do tej pory pamiętam jak pierwszy raz tam pojechaliśmy. Kiedy wysiadłam z samochodu, poczułam zapach miasta tak inny od pozostałych miast, zapach oceanu. Po Madrycie to była spora odmiana.
Zatrzymaliśmy się w San Fernando (Cádiz) i nie mogłam uwierzyć, że wystarczy jedynie przejść przez ulicę i mogę zobaczyć flamingi(!). Miałam również okazję zobaczyć, jak wygląda sławny Karnawał w Kadyksie (hiszp. Carnaval de Cádiz).

Po takim wstępie nie będzie chyba zaskoczeniem, że jedną z moich ulubionych książek jest książka o Kadyksie w formie zbioru akwarelek autorstwa Joaquín González Dorao. Jest to jedna z wielu książek jego autorstwa wydana w takiej formie. Jak tylko na chwilę ją otworzę to wciąga i już zanurzam się w klimacie miasta.

Joaquín González Dorao, Cádiz en 360°, Torre Tavira, Cádiz, 2013

 Ta książka to uczta dla oczu. Z każdą kolejną stroną wpadałam w coraz większy zachwyt miastem (o ile jest to możliwe) i oczywiście książką.

Joaquín González Dorao, Cádiz en 360°, Torre Tavira, Cádiz, 2013

Joaquín González Dorao, Cádiz en 360°, Torre Tavira, Cádiz, 2013

Joaquín González Dorao, Cádiz en 360°, Torre Tavira, Cádiz, 2013

Ostatnie strony książki to krótkie opisy miejsc (po hiszpańsku i angielsku), które znajdują się na akwarelkach oraz opisy specjałów kuchni Kadyksu. W książce znajduje się również mapka miasta. A jako że nie jest ono duże może być wykorzystana do zwiedzania miasta.

Joaquín González Dorao, Cádiz en 360°, Torre Tavira, Cádiz, 2013

Kadyks i San Fernando (Cádiz) położone są na półwyspie (hiszp. Isla de León), które połączone są wąskim pasem lądu - tombolo, powstałego z naniesionego przez prądy przybrzeżne piasku i żwiru. Obecnie oprócz drogi lądowej łączącej Kadyks i San Fernando położonej na grobli (tombolo) łączącej obydwa miasta, istnieją dwa mosty, przez które można dotrzeć do Kadyksu od strony miasteczka Puerto Real: most Carranza (hiszp. el puente José León de Carranza (bardziej znany jako el puente Carranza)) i most Konstytucji 1812 (hiszp. el puente de la Constitución de 1812 (początkowo nazywany el puente de la Pepa)).



Zdjęcia i teksty są moją własnością i nie zezwalam na ich kopiowanie bez mojej zgody. / The photos and texts are my propriety and I don’t allow to copy them without my permission.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz